Succesvol schade verhalen begint bij een kwalitatieve melding

07 februari 2018

Weet het Klant Contact Centrum de juiste vragen te stellen bij een schademelding?

Als ervaren schadespecialist kunnen wij de volgende boodschap niet vaak genoeg herhalen: des te sneller en completer een schade bij ons wordt gemeld, des te groter de kans dat wij de schadeveroorzaker kunnen achterhalen en de veroorzaakte schade met succes voor jouw gemeente kunnen verhalen.

Wij vinden het vanzelfsprekend dat de schadeveroorzaker aansprakelijk wordt gesteld voor de veroorzaakte schade aan objecten in de buitenruimte. Het is van belang om direct bij melding van een incident overtuigend en voldoende bewijs te verzamelen. Dit bewijs wordt vervolgens overhandigd aan de verzekeraar van de veroorzaker. Het stellen van de juiste vragen (op het juiste moment) aan de schademelder draagt bij aan kwalitatief bewijs.

Gemeentelijke medewerker vervult sleutelrol
Hier ligt een belangrijke rol voor gemeentelijke (buitendienst)medewerkers. Zij zijn immers degenen die het allereerste contact hebben met een schademelder, de schademelding aannemen en doorgeven aan NODR. Wij zijn ons hier terdege van bewust. NODR zorgt ervoor dat de samenwerking met alle betrokken gemeentelijke medewerkers zo soepel en vlot mogelijk verloopt.

NODR muismat helpt Klant Contact Centrum met schade melden
Om het melden van een schade bij NODR nog gemakkelijker te maken, hebben wij speciaal voor medewerkers van het Klant Contact Centrum van gemeenten een handige muismat ontwikkeld! De muismat fungeert als extra geheugensteun, naast de gedetailleerde uitleg die betrokken medewerkers van ons ontvangen.

Is er sprake van een schademelding?
Op onze muismat vind je belangrijke vragen om te stellen aan de schademelder:

  • Datum van het incident;
  • Tijdstip van het incident;
  • Aard van het incident;
  • Gegevens van de schadeveroorzaker, voor zover bekend. Denk hierbij aan (bedrijfs)naam en/of logovermelding op het voertuig, kleur en type voertuig en het kenteken;
  • Contactgegevens schademelder.

Met behulp van deze vragen verzamel jij waardevolle informatie die NODR nodig heeft voor de verdere schadeafwikkeling. Neem vervolgens zo spoedig mogelijk contact met ons op. Onze schadespecialisten kunnen dan direct voor jouw gemeente aan de slag met een uitvoerig toedrachtonderzoek, het vaststellen van de schadeomvang en het indienen van een correcte schadeclaim. Snel schakelen loont!

NODR muismat aanvragen
Wil jij ook zo’n praktische NODR muismat? Neem contact met ons op via telefoonnummer 020 – 379 00 73 of e-mail info@nodr.nl