Wij heten de SED-organisatie welkom als nieuwe klant

24 april 2017

"Het loont absoluut voor de gemeente om de schade in de openbare ruimte actief te verhalen" aldus de Beheerambtenaar, afdeling Leefomgeving van de SED-organisatie. 

Gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland zijn per 1 januari 2015 gefuseerd in een nieuwe organisatie: de SED-organisatie.

Schade verhalen loont
Bij deze fusie zijn veel administratieve taken van de verschillende gemeenten samengevoegd en gewijzigd. Het schadeverhaal was ook één van de items. Dit resulteerde dat het schadeverhaal niet meer goed was georganiseerd en onduidelijkheid was wie de eindverantwoording had. De Beheerambtenaar van afdeling leefomgeving zag het gebeuren en heeft het opgepakt omdat hij weet dat het absoluut loont voor de gemeente om de schade in de openbare ruimte actief te verhalen. 

Schadeverhaal-workflow
Door het gebruik van een duidelijk schadeverhaal-workflow en het te digitaliseren verbeterd de efficiëncy in de organisatie drastisch. De processen voor melding- en verhaal van schade verlopen dan altijd volgens een vaste digitale structuur. Door het inrichten van een schadeverhaal-workflow leg je de verantwoordelijkheid ook daar waar die hoort, bij de buitendienstmedewerkers. Zij zijn de personen die de schade als eerste zien en moeten melden. Bovendien worden de buitendienstmedewerkers op basis van de ingerichte schadeverhaal-workflow automatisch op de hoogte gehouden van de status van de schade. Geen black boxes meer voor je medewerkers. Zo creëer je duidelijkheid, transparantie en meer schade-inkomsten!

Met een goede inrichting automatiseer je onnodig administratief werk, waardoor de buitendienst medewerkers aan hun kerntaken toe komen en ruimte krijgen om te innoveren!

Welke schades gaat NODR verhalen voor SED-organisatie?
NODR gaat alle schades die zich kunnen voordoen aan objecten in de buitenruimte voor de SED-organisatie verhalen! Dit geeft en brengt eenduidigheid en net zo makkelijk voor de buitendienst. Met de NODR-app melden ze alle voorkomende schades in een mum van tijd. Het betreft schades aan:
- Openbare verlichting
- Verkeersregelinstallaties
- Wegen en verkeersborden
- Verontreinigingsincidenten
- Groen
- Kabels en leidingen

Win-win situatie
In de praktijk blijkt dat gemeenteambtenaren en beleidsmedewerkers (nog) niet altijd op de hoogte zijn welke schades zij allemaal kunnen verhalen. Dit is een gemiste kans! Wanneer het schadeproces direct vanaf het begin zorgvuldig en met de juiste aandacht wordt behandeld, is de kans op slagen zeer groot. Dit is niet alleen gunstig voor de gemeente, oftewel de benadeelde partij. Het bespaart ook de gemeenschap onnodige kosten. Een win-win situatie dus!

NODR
Wij weten als geen ander dat het proces van schade verhalen op derden een complex verhaal is. Je moet immers over de nodige knowhow beschikken en de totale procedure neemt vaak geruime tijd in beslag. Omdat NODR gespecialiseerd is in dit vakgebied, zijn wij in staat om vrijwel alle verhaalbare schades met succes te verhalen.

Ook uw schadeproces goed ingericht hebben? Bel of mail ons! Wij staan u graag te woord over de mogelijkheden.