Beheerders, toezichthouders en overige buitendienstmedewerkers zijn erg belangrijk voor de gemeentelijke organisatie als geheel.
Ze zijn de ogen en oren van de gemeentelijke organisatie in de buitenruimte, en eerste aanspreekpunt voor de inwoners. NODR staat de buitendienst graag bij om hun taken goed uit te kunnen voeren. Vanaf heden gaat NODR het verhalen van schade organiseren voor gemeente Hoorn. Hiervoor hebben wij een goede samenwerking opgezet met de buitendienstmedewerkers. NODR heeft uitleg gegeven hoe ze makkelijk en eenvoudig de schade kunnen melden met een app. Het is drie foto's maken en drie keer klikken op de plaats van het incident en de schade is doorgezet naar NODR. Dit kost enkele minuten! Daarna kan de buitendienstmedewerker zich gelijk bezighouden met de herstelwerkzaamheden. Door de foto's met daaraan gekoppeld de GPS-coördinaten ziet de schadebehandelaar van NODR meteen wat waar aan de hand is. Wat veel scheelt aan ingewikkelde uitleg over locatievoorziening als 'de schade aan de boom voorbij de bocht aan de linkerkant schuin tegenover huisnummer x aan straat y'. De buitendienstmedewerkers zien de NODR-app ook als een welkome aanvulling.